středa 20. dubna 2011

Immortals/ Evermore (#1)

  

Autor: Alyson Noël
Série: Nesmrtelní (Immortals)
Díl: 1.
Nakladatelství: Argo (www)

Anotace: První díl nové knižní řady Nesmrtelní ocení především čtenáři Stephenie Meyerové a její série Stmívání. Sedmnáctiletou Ever trápí po automobilové nehodě, při které zahynuli její rodiče, mladší sestra a pes, pocit viny za to, že jako jediná přežila. Navíc se z ní po nehodě stala jasnovidka, slyší myšlenky jiných lidí a vidí jejich auru. Cizí myšlenky na ni dotírají na každém kroku, a proto se Ever stále víc uzavírá před světem. Okolní hlasy se snaží přehlušit muzikou burácející ze sluchátek, která skoro nesundává z uší. Všechno se ale změní, když potká Damena, který jediný dokáže zklidnit její mysl a ztišit hluk v její hlavě. Ani on není jako ostatní smrtelníci, jeho svět plný tajemství a zázraků Ever neobyčejně přitahuje, zároveň v ní však vyvolává znepokojivé otázky…

MOJE HODNOCENÍ 

 Nesmrtelnost ovládá knižní svět. Upíří, andělé, zombie,  těším se až se mi do ruku dostane zase knížka bez bezedné lásky a nesmrtelnosti. Série Immortals je tím přímo nabitá. A teď ještě vědět zda je to špatně nebo dobře.


"Odpusť, ale neřeknu. Slíbila jsem, že to nepovím."- Haven


Ever byla taková typická princezna, hvězda školy, ale chudák holka po nehodě se z ní stane dost depresivní holka. Má pouze dva kamarády Milese a Haven, které jsem si ne a ne oblíbit. Vlastně z celé knihy se mi líbila pouze jediná postava a to Riley, Eveřina mrtvá sestra, která  tak "úplně nepřešla na druhou stranu".   


"Nejezdi za mnou Ever"- Damen


Ze začátku se mi velice líbil nápad s Eveřiním čtením myšlennek, ale po nějakém čase to už bylo vtíravé. A ano, jsem divná, ale ke stylu Ever se mi vůbec nehodili blond vlasy. Pořád jsem si říkala proč si sakra ty vlasy neobarvila na černo :D. A na to přichází na řadu Damen. Alyson asi chtěla, abychom si při vyslovení jeho jména řekly Och, ale bohužel se nestalo. Na okraj stránky jsem si tužkou napsala vlezdopordelka (jo, a pak jsem furt myslela na Italský Prázdniny). Bože, jak já toho kluka neměla ráda. Už jsem si zvykla, že mužští hlavní hrdinové jsem ironičtí tvrďáci, ale teď zase taková přesladěný Edward (pardon za to přirovnání).
Proč mě autorka neustále přesvědčovala o tom, že Damon je upír, když pak na konci na nás rozbalí, že upíří neexistují. Za to jsou nesmrtelní, umí číst myšlenky a jsou , jak jinak, dokonalý.


Z toho dokonala už se mi motala hlava!

"Tady vstupuješ na scénu ty."- Drina 


Pořád si nedokážu poskládat děj dohromady. Ever neví co chce, Damen zase ví až moc dobře co chce. Poctivá Ever najednou chodí za školu a oblíbený Damen se začne kamarádit se školnímu lůzry. Není to trochu kýčovité? Mě to tak připadá.


Jak bych to shrnula?
První díl mě vůbec nezauja. Jediná fajn postava odešla, takže na co se mám těšit na příště. Přestože anotace k dalšímu dílu vypadá dobře budu se muset dlouho přemlouvat, abych do nich investovala. Já pořád nevím kolik mám dát hvězdiček... Když ono to bylo tak klišééé! Až se budu nudit a budu chtít sladký, sladký, sladký zákusek sáhnu sto procentě po téhle knize. A možná taky někdy v budoucnu změním hodnocení, avšak teď knížce dávám polovinu :)
2/5


Žádné komentáře:

Okomentovat