pondělí 17. října 2011

Váhání/ Vlci z Mercy Falls #2

Autor: Maggie Stiefvater
Série: Vlci z Mercy Falls 
Díl: 2.
Anotace
Vlkodlaci z Mercy Falls se vracejí. Teď, když se Grace a Sam našli, musí bojovat, aby mohli zůstat spolu. Pro Sama to znamená zúčtovat s minulostí, pro Grace vyhlížet budoucnost, která je čím dál nejistější. Do jejich příběhu však nečekaně zasáhne nový vlk jménem Cole, který bojuje se svými vnitřními démony a už navždy chce zůstat ve vlčí kůži. Sam si naopak stále nemůže zvyknout na svou lidskou podobu. Tolik se bojí, aby nepřišel o své nové štěstí s Grace. Jenomže netuší, že v Grace, uvnitř jejího těla, roste hrozba, která je může o jejich štěstí připravit... Bude láska dost silná na to, aby se poprala s osudem? Můžeme se vyhnout tomu, kým jsme?


Obsahuje spoilery...

Můj názor:


Konečně jsem si našla čas přečíst druhý díl ze série, která u mě na poprvé vyvolala naprosto rozpačité pocity. Nápad si mí líbil od začátku jen jsem se nedokázala vžít do příběhu, a proto jsem první díl ohodnotila třemi hvězdičkami. Druhý díl mě ale opravdu mile překvapil.

Děj
Konec prvního dílu skončil přesně tak, jak by podle mě měla končit každá knížka. Normální závěr, bez žádného nervy-drásajícího čekání na další díl. Říkala jsem si, co by si tak v dalším dílo mohlo dít ? No, vlastně nic zvláštního. Sam a Grace jsou šťastně zamilovaní a s ničím si nelámou hlavu. Teď obzvlášť ne, když je Sam nadobro vyléčený. Jenže, když je Beck pryč musí převzít všechny jeho povinnosti. A tak se musí starat o nové vlky, kteří přinesou nemalé problémy. Grace mezitím řeší vážný problém. Rodiče. Konečně se rozhodli trochu se jako rodiče chovat a hned ji vyčítají až příliš vážný vztah se Samem. Grace bude muset udělat pár nepěkných věcí, které se jí vůbec nepodobají a k tomu všemu bude doprovázenou nepříjemnou nemocí.

Postavy
Grace se nám vzpamatovala. Třikrát hurá !!! Ano, konečně jsem si Grace oblíbila, konečně ukázala, že není tak úplně bezcitná a přestala se chovat jako malá miss perfekt. A pořádně to nandala rodičům. Sam byl… prostě Sam. Romantický, krapek přeslazený, milý a nudný. Nedokážu pochopit co na něm Grace vidí. Jasně, je fešák a muzikant, ale i tak si nemůžu pomoct. Já toho kluka prostě nemám ráda.
Z prvního dílu už víme, že se v knížce střídají pohledy Sama a Grace, ale ve Váhání se k nim přidá taky Isabel, moje nejoblíbenější postava, a nový problémový vlk Cole. Ze začátku mi to přišlo strašně neuspořádané a bylo toho moc, ale nakonec jsem se do toho dostala a pravidelné střídání čtyř pohledů mi nijak nevadilo.
A co je v knížce větší než láska mezi Samem a Grace? No přeci chemie mezi Isabel o Colem. Určitě si toho každý všimne hned v první jejich momentu, který byl opravdu vtipný a řadí se mezi jedny z těch lepších částí.I když to ještě mezi nimi není láska, tak já doufám, že ve třetím dílu bude. Ze všeho nejvíce mě právě bavila jejich dějová linka. A konečně do příběhu přišel pořádný chlap, Cole je prostě frajer se vším všudy a já jsem do něj totálně zblázněná.

Co se mi líbilo a nelíbilo….
Děj byl dobrý. Vlastně se celou dobu nic neděla a „akční“ konec, taky nebyl nějak nabitý. Ale mě to nevadilo. Dobře se četlo a rychle to ubíhalo.  
Jak už jsem psala nejvíce jsem si zamilovala všechno co se motalo kolem Isabel a Colea. Grace a její potyčky s rodiči jsem četla jedním dechem. Bylo to konečně něco, co řeší i normální smrtelníci a připomnělo mi to trochu i naši domácnost, i když já nikdy neutíkám z domu :D.
Na začátku jsem psala, že první díl neskončil moc otevřeně... a jak na potvoru, druhý díl skončil tak, že napětím puknu :D.
Kdybych měla najít něco, co se mi nelíbilo, bylo by to asi na dlouho, ale něco by se určitě našlo. Ale pravda je, že se mi Váhání moc líbilo. Nebylo to žádné světové, ale strašně milé čtení. A opravdu se nemůžu dočkat na třetí díl a jak to celé dopadne.


zdroj anotace: http://www.argo.cz
Zdroj obrázků: deviantart.comdeviantart.com

1 komentář: