sobota 8. října 2011

City of Fallen Angles/The Mortal Instruments #4

Vím,  že tahle recenze stojí opravdu za houby, ale na nic lepšího jsem se nezmohla. Snad to v brzké době poupravím :).


Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje Smrti (The Mortal Instruments)
Díl: 4.

Anotace: Ve Městě padlých andělů někdo vraždí Lovce stínů kteří dříve patřili ve Valentinova Kruhu, a nechává jejich těla v New Yorku v takovém stavu, aby vyprovokoval nepřátelství mezi Podsvětím a Lovci.
Bratrovražedná válka mezi upíry otřásá celým Podsvětím a pouze Simon – Denní upír, kterého chce mít každý na své straně – může rozhodnout kdo zvítězí; škoda jen, že on s politikou Podsvětí nechce mít nic společného.
Mezitím se Clary a Jace snaží rozlušti tajemství, které pro ně bude mít závažné osobní následky – následky, které by jejich vztah mohly posílit, nebo je naopak navždy odloučit.
Ve Městě padlých andělů někdo vraždí Lovce stínů kteří dříve patřili ve Valentinova Kruhu, a nechává jejich těla v New Yorku v takovém stavu, aby vyprovokoval nepřátelství mezi Podsvětím a Lovci.

Mezitím se Clary a Jace snaží rozlušti tajemství, které pro ně bude mít závažné osobní následky – následky, které by jejich vztah mohly posílit, nebo je naopak navždy odloučit. ¨

Následující recenze může naspoilerovat děj z předchozích dílů.

Můj Názor:


City of Fallen Angles je již čtvrtý díl úspěšné série Nástroje Smrti, kterou napsala Cassandra Clare. Knížka vyšla  už před nějakou dobou a já se k ní konečně dokopala. Docela jsem se bála, jak to celé skončí, kvůli tomu jsem si dala i čtvrt roční pauzu ve čtení téhle knížky, protože jsem prostě nemohla přetočit další stránku , jelikož jsem se strašně bála, toho co tam bude. Nakonec dopadlo úplně jinak než jsem čekala.

Děj
Po konci třetího dílu by si každý  myslel, že je všechno v pohodě. Jace a Clary spolu, Alec s Magnusem i Simon si našel dívku… teda dívky a dokonce i Jocelyn s Lukem plánují svatbu. Přesto se našlo něco, co všechno změnilo od základů. Stane se opravdu spoustu nečekaných věcí a musela jsem se držet abych nevyletěla napětím z kůže.

Dějová linka se mi tedy opět dostala pod kůži, prožívala jsem všechno s Clary (nikdy nebudu Simonova fanynka a část knihy psána z jeho pohledu byla pro mě hodně náročná, ale přežila jsem :D). A ten konec…. V životě jsem nezažila horší konec! A už radši nic nebudu psát , protože bych něco blbě vykecala a to  by pak zkazilo celý zážitek z knihy. Tak se přesuneme dál…

Postavy
Setkáváme se opět s našimi oblíbenými postavami. Každá z nich má nějaký problém a snaží se ho vyřešit. A možná se mi to jen zdá, ale myslím, že teď dostala každá vedlejší postava o něco více prostoru. Třeba takový Alec nebo Maia.
Hlavní dvojice Clary a Jace má opravdu velký problém. Problém zvaný Jace. Tenhle pár miluju, tak sakra proč mezi nimi pořád něco musí být? To nemůžou žít šťastně až do smrti ?Když se konečně Clary rozhoupala, musí se to prostě zase zkazit.
Alec s Magnusem se opět předvedli v nejlepším světle. Dozvídáme se více o Krasomilovi ( Mě se to jméno prostě líbí :D!) a jeho minulosti, o jeho starých milostných hrátkách a celý jeho vztah s Alecem se posouvá o další úroveň.
To, že je Simon blb asi nemusím jinak zdůrazňovat. V předchozím díle byl ještě celý blázen do Clary a teď už má na každém prstu jednu holku. To dobře, přeháním, ale dvě holky je taky dost. Dost mě to štvalo, protože takové blbé hry na holky nesnáším (I když vím, že to nedělal schválně a taky ho to štvalo).
Objevuje se i pár (staro)nových postav. Některé si s dějem opravdu zahrají, budou mít velice důležitou roli, některé se jen tak mihnou a zase odletí. Nicméně všechny Cassandřiny postavy naprosto žeru (Simon a záporáci  jsou snad jediná vyjímka). TEAM JACE !!!!

Malé shrnutí nakonec:
Cassandra nezklamala a opět napsala úžasné dílo, které je radost číst. Skončilo to, tak jak to skončilo, já s tím nic neudělám. Budu se s tím muset smířit, protože Cassandra zřejmě nechce, abychom měli klidné spaní. Takže, abych to dál neobkecávala, čtrvrý díl je opravdu skvělý.Vtipný, akční, je tam i pár oddechovém. Připomněla jsem si, proč jsem si tu série tak zamilovala. Zasloužila 5 HVĚZDIČEK !

zdroj anotace: http://mortalinstruments.wz.cz
Zdroj obrázků: deviantart.com

Žádné komentáře:

Okomentovat