neděle 3. července 2011

City of Glass/The Mortal Instruments #3

Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje Smrti (The Mortal Instruments)
Díl: 3.
Nakladatelství: Mladá Fronta
Anotace: Aby Clary zachránila život své matce, musí se vydat
do Skleněného Města, dávného domova všech lovců stínů,
přestože vstup do města bez povolení je proti Zákonu a porušení
Zákona se trestá i smrtí. A aby toho nebylo málo, dozví se, že
Jace ji ve městě nechce a Simona uvrhli lovci stínů do vězení,
jelikož jim upír, kterému neublíží sluneční světlo, připadá krajně
podezřelý.
Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny
a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi.
Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny
lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci
s odvěkými nepřáteli. Dokáží však podsvěťané a lovci stínů
zapomenout na vzájemnou nenávist a bojovat za společnou věc?
Jace si uvědomuje, jak moc je ochoten kvůli Clary riskovat.
Podaří se Clary získat vládu nad svými nově objevenými
schopnostmi a zachránit Skleněné Město?

Můj názor:

Nástroje Smrti se během několika prvních stránek zařadila mezi mé nejoblíbenější série.  Na každý díl jsem čekala s největším napětím a na tento nejvíce, protože jsem konečně dozvěděla jestli jsou Clary a Jace opravdu sourozenci.

DĚJ
Clary se chystá do Idrisu hledat čaroděje Hydriána Močála (:D), aby zachránila svou matku. Má to jeden háček- Jace ji tam za žádnou cenu nechce pustit.  To by bylo fajn, ale Clary má svou hlavu a své schopnosti, takže se do Idrisu dostane sama… teda společně s Lukem.  
Tenhle díl byl jako vždycky skvělý! Na každé stránce bylo něco, co mě šokovalo a pořád se to hýbalo. Jednou jsem měla husí kůži, podruhé se mi  tlačily slzy do očí.  A přestože měla kniha báječný děj, já stále čekala na to jediné rozřešení- je Clary Jaceova sestra? Moje srdce vynechalo snad dva údery, když jsme se dozvěděla pravdu.

POSTAVY
Clary byla v tomhle díle strašně fajn. Naprosto jsem ji chápala, vlastně jsem si říkala, že bych udělala to a ono a Clary to opravdu za pár stránek udělala. Tím, ale nechci říct, že by byl nějak předvídatelný děj, to ne, ale nějak  jsem našla v Clary spřízněnou duši.  Jace byl… Jace. Opět nezklamal, jeho sarkastické poznámky mi nikdy nezmiznou z paměti.  Ale taky mě v určitých částech strašně štval, ale pak si to zase vyžehlil. Jen jsem byla trošku v šoku, když z něj začal být romantik, to se mi k němu nějak nehodilo, ale teď můžu s čistým svědomím říct, že je dokonalý. Jediné co zůstalo stejné je vztah mezi Jacem a Simonem. Jsem ráda, že se neobjali a nejsou z nich „best freind“, to bych těžko nesla vzhledem k tomu, že Simona nesnáším. Ale náhodou v tomto díle byl celkem v poho. Alek a Krasomil by už se konečně měli rozhoupat. Od prvního dílu se těším až to spolu rozbalí (nehledej to v tom žádný jiní úmysl) a oni pořád nic. To docela naštve. A nová postava Sebastián? Je pěkný kretén a jsem ráda, že je od něj pokoj :D.

JAK BYCH TO SHRNULA?
 Pro mě nejlepší díl série. J. Opravdu, mělo to grády, hodně jsem se násmála, poplakala si a četla jsem s otevřenou pusou.
Momentálně mám rozečtený 4. díl, ale jelikož jsme teď v části, kdy se bojím do bude na další stránce, mám menší pauzu. Ale určitě plánuju celou tuhle sérii uzavřít do konce léta.

5/5
 

1 komentář:

  1. mě se z celé série asi nejvíc líbilo Město z popela, ale tenhle díl také stál za to... Bohužel jsem náhodou narazila na úplně pitomý spoiler, který mi prozradil konec (stačí, když si do googlu zadáš Sebastian Verlac... Každopádně, takhle série je dokonalá a naprosto s tebou ve všem souhlasím... :) A doufám, že se tu budou vydávat i pokračování...

    OdpovědětVymazat