středa 27. července 2011

Unearthly/ Unearthly #1

Autor: Cynthia Hand
Název: Unearthly
Série: Unearthly/ Nadpozemský
Díl : První

Anotace: Clara Gardnerová už zjistila, že je z části anděl. To, že má andělskou krev, která ji koluje v žilách, ji nedělá pouze chytřejší, silnější a rychlejší než lidi( Slovo, které se na ni už nehodí), ale znamená to, že má Cíl, něco kvůli čemu je na Zemi. Musí zjistit co to je, i když to není zrovna lehké.
Její vize o zuřícím lesním požáru a svůdném cizinci ji zavedou do nové školy a do nového města.Když potkává Christiana, který jak se ukazuje, je kluk jejich snů(a to doslova), Všechno se zdá, že zapadá a také ne. Ale je tu jiný kluk, Tucker, který apeluje na její méně andělskou stránku.
Jak se Clara snaží najít svoji cestu ve světě, který nechápe, setkává se s nevydanými nebezpečími a volbami, které si myslela, že nikdy nebude muset dělat...- Mezi upřímností a klamem, Láskou a povinností, dobrem a zlem. Když oheň z její vize konečně vzplane, bude Clara připravena čelit svému osudu?

Můj Názor:
K přečtením téhle knížky jsem dlouho váhala. Proč? Bála jsem se, že budu zklamaná, protože obálka mě natolik uchvátila, že jsem nechtěla znát obsah. A víte co? Obsah je stejně skvělý jako obálka.


Děj
Šestnáctiletá Clara není obyčejná holka. Její matka je z poloviny anděl, což znamená, že ona je čtvrtiny anděl taky. A každý anděl má nějaký důvod své existence. Říkají tomu poslaní a Clařiné poslaní je zachránit nějakého chlapce před zuřivým požárem. Musí se kvůli tomu s rodinou přestěhovat z Kalifornie do největšího zapadákova. Clara se snaží zapadnout a sblížit se s Christianem, klukem, kterého musí zachránit, ale nějak se jí to nedaří.

Děj je dobrý. Ne úchvatný, ne fantastický, ale dobrý. Vlastně se tam toho moc neděje. Pořádná akce je až v posledních dvou kapitolách, ale pořád to je takové chabé. Ale ani jednou za celou dobu jsem se při čtení nenudila. I přes to, že se tam nic nedělo, pořád mě to bavilo a nepotřebovala jsem žádné akce s pistolemi nebo spasením světa.


Postavy
Clara je dost dobrá holka. Chvíli mi lezla na nervy, hlavně na začátku, ale pak jsem si zvykla a docela jsem ji začala mít ráda. Její mamča, ale zas tak úžasná není. Vím, že maminky jsou starostlivé, já sama vím jaké to je mít  takovou mamku, ale tohle už bylo moc :D. Lezla Claře do zadku celou knihu, no prostě neměla jsem ji ráda. Christian mi taky nějak nepřirostl k srdci, za to Tucker… jednoznačně TEAM TUCK! V knížce ani tolik postav není. Všechno se motá okolo Clary, Christiana a Tucka. Tu a tam se tam zašklebí (jediné?) dvě kamarádky Wendy a Angela, které mě sice v některých částech hodně překvapily, ale nijak extra jsem si je neoblíbila.

Jak to celé zhodnotím?
Bylo to fajn. Moc fajn. Bylo tam spoustu překvapujících momentů a přestože to není knížka století, cosi mě tam zaujalo. S tou mojí romantickou povahou jsem byla prostě jak prase v žitě :D. Není to akční knížka, kde budete mít husí kůži, je to pohodová oddechovka, parádní letní čtení při škaredím počasí.

Zdroj anotace: http://kay-and-books.blog.cz/ ( Jak já jsem lína na to překládání anotací :D).
Zdroj obrázku: goodreads.com,http://www.deviantart.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat