pondělí 6. června 2011

Fallen/Pád #1

Autor: Lauren Kate
Knižní série: Fallen/Pád
Díl: 1.
Nakladatelství: Delacorte Press

Anotace: Je tu něco až bolestně povědomého na Danielovi Grigorim...
Tajemný a odměřený, zaujme Luce Priceovou od okamžiku, kdy ho poprvé spatří na internátní škole v parné Savannah v Georgii. Stává se jediným světlým bodem v místě, kde jsou zakázány mobilní telefony, ostatní studenti mají neustále problémy a bezpečností kamery sledují každý váš pohyb.
I když nechce mít Daniel s Luce nic společného, a dává jí to i jasně najevo, ona cítí, že ho nemůže jen tak nechat na pokoji. Přitahována k němu jako noční motýl k záři, musí zjistit jaké tajemství se to snaží Daniel tak zoufale za každou cenu ukrýt. I když jí to může nakonec stát vlastní život.

Zdroj anotace: abyss-mystery.blog.cz 

Moje Hodnocení

Děj
Fallen je příběh o mladé dívce Luce, která byla poslána do polepšovny, protože „zavinila“ smrt svého kamaráda. Hned prvních 20 stránek jsem byla unesená! To ponurné prostředí mě tak vtáhlo, úplně jsem se v Sword & Gross viděla. Takže můžu říct, že mě začátek hodně mile překvapil a začínala jsem příjemně překvapená.
Přestože jsem četla anotaci a věděla jsem, že tam půjde především o lásku, nemohla jsem se zbavit dojmu, že tam nepatří! Luce pořád popisovala, jak je to tam hrozné a já ji to věřila. Tak mi vysvětlete, jak je možné, že se tam objevuje láska? Myslím, že kdyby autorka celou tuhle zamilovanost vypustila ( je fakt, že pak by byla knížka o 150 stran chudší) bylo by to lepší. Takže, ikdyž jsem neskutečná romantička, tady se to fakt nehodilo.

Postavy
Luce byl ataková typická, nesympatická hlavní hrdinka. Už jsem si zvykla, že ty hlavní hrdinky dělají vše proto, abych je nenáviděla. Strašně mě štvalo, když se nemohla rozhodnout mezi Camem a Danielem. Prvně ten, pak onen. A navíc, jak mohla být tak slepá? Já už od začátku tušila co je kdo zač. Začínám mít milostných trojúhelníků vážně plný zuby!
Když už jsme u Cama a Daniela,Luce je popisovala jako dokonalé týpky, ale chovali se teda pěkně stupidně. Taky mě dostalo, že Sword & Gross mělo být přísně střežená škola pro blázny, ale Cam tak klidně dělá párty a přes školu pořádá piknik.
Mezi mí oblíbené postavy se zařadila Gabbe a Arriane.  Přišli mi jako správné holky a ačkoliv je kniha dost předvídatelná, nikdy bych neřekla, že ony jsou to co jsou. A jako každá knížka, ani tady nechybí postavy, které mi lezly krkem. Tentokrát to byla už zmiňovaná Luce, ale taky kamarádka Penn a jakási slečna Sophia.

Můj verdikt!
Na sérii Fallen jsem slyšela mnoho chvály, mnoho kritiky. Když jsem knížku četla, pořád jsem přemýšlela do jaké skupiny bych se zařadila- fanoušci či odpůrci. Nakonec jsem zvolila střed, protože by se našlo spousta momentů, kdy jsem si řekla : „Sakra, to je dobrý!“, ale častěji než bych chtěla, se objevovaly momenty odpudivé… Jak jsem říkala, jsem největší zastánce romantiky a v knihách především, ale do tohoto příběhu se to nehodilo!

3/5 

Žádné komentáře:

Okomentovat