pátek 17. června 2011

Síla Vzdoru/ Hunger Games #3

Autor: Suzanne Collins
Knižní série: Hunger Games/ Hladové Hry
Díl: 3.
Nakladatelství: Fragment


Anotace:Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Proti všem očekáváním, přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo povstání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...






Děj
Katniss se na konci druhého dílu dozvěděla šílenou novinku- Třináctý kraj existuje.Katniss  se tam spolu s ostatními rebely vydává, protože v jejím Kraji už není bezpečno. Ale to není jediná věc, který ji dělá starosti. Její milovaný Peeta je v zajetí Kapitolu a kdo ví kde je mu konec. Navíc na ni rebelové doléhají, aby se stala vůdcem povstání. Musí zničit Kapitol,prezidenta Snowa a přitom dohlédnout, aby nikomu z jejich milovaných nebylo ublíženo. Nemá to holka zrovna lehký.

Postavy
Katniss opravdu dospěla. Když se podívám do první knížky vidím ji jako nešťastnou malou holku, která se obětovala svůj život pro sestru. Teď se z ní stala spravedlivá, statečná žena, která už leccos zakusila. V druhém díle mi pravdu lezla na nervy, ale teď už se vrátila zpátky k normálu.  Za to Peeta mě zklamal. No, né že zklamal, prostě ho tam bylo málo a když se v příběhu objevil byl nějaký narušený. Proč, sakra Suzanne poškodila moji nejoblíbenější postavu? Copak si to zasloužil? Nad jeho osudem jsem pak dlouho brečela, i když to neskončilo nejhůře. Galea si nikdy neoblíbím, navždy TEAM PEETA!
Nové postavy jako například Prezidentka Coinová byla děsná, ale přece tomu dodala nějakou šťávu. O tom, že se tam objevilo dalších plno skvělých postav a většina z nich padla… o tom se nechci zmiňovat, protože už mě znovu pálí slzy v očích :D. Suzanne umí vymyslet skvělé charaktery ať ty dobré, nebo ty špatné.

Pár slov na závěr
Nejočekávanější díl série Hunger Games. Suzanne Collins si na nás nachystala spoustu překvapení a jen hrstka z nich čtenáře potěší. Můžeme doufat, že nezemře naše oblíbená postava, ale tady i když někdo přežije, nikdy nebude šťastný. Suzanne vytvořila perfektně depresivní svět, ve kterém se musíte prostě bát žít. A to je přesně to, co jsem od téhle série očekávala. Žádná přehnaná, praštěná romantika o lásce až na konec světa. Je pravda, že Peeta i Hurikán Katniss milují a ona miluje je, ale Katniss o tom nepřemýšlí přes stovku stránek.
Knížka je naplněná akcí, napětí, smrtí od začátku až do poslední stránky. Nikdy nevíte co přijde a přesně to na téhle sérii miluju!

A na konec o úplném konci. Vždycky jsem doufala, že Hunger Games  bude mít šťastný konec a nevím jestli se tomuhle závěru dá říkat šťastný. A víte co? K téhle sérii se to vůbec nehodí. Začalo to špatně a skončilo to….  Dobře? Já vám nevím, byla jsem tak zmatená a pořád ještě jsem,  ale namůžu popřít, že to byl jako 
vždy skvělý díl, který mě naprosto uchvátil!
 5/5

1 komentář:

  1. "Můžeme doufat, že nezemře naše oblíbená postava, ale tady i když někdo přežije, nikdy nebude šťastný." Tahle věta se mi líbí. Konečně někdo s kým mohu souhlasit. Rozhodně nemám pocit, že by byl konec byl šťastný. Já si totiž nemyslím, že to vůbec kdy může mít šťastný konec v tom pravém slova smyslu. Je šťastný v rámci možností:)

    OdpovědětVymazat