čtvrtek 13. října 2011

Jonas/ Beautiful Dead #1

AutorEden Maguire
Série: Krásní Mrtví (  Beautiful Dead)
Díl: 1.
AnotaceNejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. 
Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Všichni zemřeli během jednoho roku. Proč ale museli zemřít? Byly to opravdu jen nehody? Darina je jediná, kdo může Krásným mrtvým pomoci…

Můj názor
Krásní Mrtví je série autorky  Eden Maguire, která obsahuje čtyři díly. Každá kniha je o jednom zemřelém, který se nedostane na „druhou stranu“ pokud nenajde příčinu své smrti. První kniha byla o blonďatém chlapci, Jonasovi. Na tuhle knížku jsem četla spoustu recenzi a velké většina z nich popisovala, že je tohle dílo jednoduše divné nebo zvláštní. A já jim musím dát zapravdu.


Děj

Jeden rok, čtyři děti, čtyři smrti. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Všechny je dostihl neblahý osud a zemřeli. Teda, ne tak docela. Hned v první kapitole zjišťujeme, že se dostali do limbu a teď byli „povoláni“ zpátky v podobě zombie-andělů (Opravdu nechápu, kde vzali tu postavu s křidlami, když to mají být zombíci ! ). Každý z nich má přesně rok od své smrti na to, aby  zjistil, proč/jak musel zemřít. Se vším tím jim pomáhá Darina, která každého Krásného Mrtvého osobně zná, a dokonce je jeden z nich, Phoenix, její kluk. Byl její kluk. Vlastně pořád je. To v tom má člověk děsný guláš.
Začátek je dost nepřehledný, objevíme se hned v centru dění a nikoho nenapadne vysvětlit, jak jsem se tam dostali. Darina pár prvních kapitol prožívá velké peklo. Její přítel je mrtvý, jojojo, chápem. Myslí si, že magoří, když neustále vidí svého mrtvého kluka, ale ejhle, on není tak docela mrtvý. Darina později zjistí, že když člověk zemře, nemusí to být tak docela konec.

Postavy
Hlavní hrdinka Darina je dost na hlavu, abych pravdu řekla. Její reakce na to, že její mrtví kamarádi jsou „živý“ byla poměrně klidná, ještě za nimi sama dolézala. Takovéhle typy fakt žeru, i přesto jak je to praštěné, to prostě přijmou jako bezpochybný fakt. Vždyť je to úplně normální. Její vztah s Phoenixem taky za moc nestál. Nevěřila jsem jim ani nos mezi očima. Necítila jsem žádné jiskry, nulová chemie. To mezi Darinou a Brandonem (jmenuje se tak vůbec?), Poenixovým bratrem, to jsem cítila jak to mezi nimi jede. Navíc je to moje nejoblíbenější postava. Ostatní Mrtví se mi nějak do srdce nevkradli. Možná Arizona je fajn, Jonase jsem taky měla ráda, na konci jsem kvůli něj skoro brečela, a Summer a Phoenix mi za tu snahu ani nestáli.
Žádná z dalších postav mě vůbec nezaujala. Možná příběh Zoey byl celkem zajímavý, ale naprosto blbě podaný.

Co se mí líbilo/nelíbilo…
Nápad byl…no rozhodně zajímavý a originální, protože tohle tu ještě nebylo. Nadruhou stranu to byla naprostá blbost se spousty nevychytanými místami.
Jména postav byla taky jakoby od jinud. Já vím, že tohle jsou normální jména a autorce se možná líbí, ale jestli chce uspět, tak by si podle mého měla vybrat jména, které budou mít čtenáři v oblibě, která více zaujmou.
Co si mi líbilo… tak to určitě konec. Přestože byl Jonas mrtvý, nějak mě to vzalo a měla jsem vážně na krajíčku.
Konečný verdikt… 2 HVĚZDIČKY J Hlavni za konec.


Žádné komentáře:

Okomentovat