sobota 23. července 2011

Clockwork Angles/ The Internal Devices #1

Autor: Cassandra Clare
Název: Clockwork Angels
Série: The Internal Devices
Díl : První

Anotace: 
Když šestnáctiletá Tessa Gray přepluje oceán, aby našla svého bratra v Anglii, v době královny Viktorie ji á v londýnským podsvětí něco děsivého, upíři, vlkodlaci a jiné nadpřirozené bytosti. Jedině Temní lovciojovníci snažící se zbavit svět démonů, dokáží udržet pořádek uprostřed chaosu.

Tessa je unesena záhadnými temnými sestrami, které jsou členky tajného klubu Pandemonium, Tessa brzy zjistí, že i ona sama je součástí podvěstí a má vzácnou schopnost, dokáže se proměnit na jinou osobu. A co víc, Magister, temná postava, která vede klub, se nezastaví před ničím, aby získal Tessinu sílu pro sebe.

A co na to říkám?

Tuhle knížku jsem četla opravdu dlouho, skoro tři měsíce (:D). A důvod? Ze začátku jsem vůbec nedokázala do příběhu vcítit. Místo Willa jsem neustále viděla Jace, Jessamine  jako Isabelu nebo Magistra jako Valentýna. Nedokázala jsem se od série Nástroje Smrti odpoutat a neustále musela srovnávat. Ovšem před pár dny přišel osudový zlom a já se rozhodla to dočíst. A stalo se! A opravdu se na sebe zlobím za to, jak jsem knížku zprvu odsuzovala.

Příběh mladé Tessy patří mezi ty originálnější. Byla zajata Temnými sestrami, které ji prozradili, že je neobyčejná… má neobyčejnou moc, kterou ji musí Sestry naučit používat a poté předat Tessu nebezpečnému týpkovi- Magistrovi. Tessa je však zachráněna a pomalu začíná odhalovat svoji minulost a plánovat budoucnost a ke všemu musí zachránit svého bratra, kterého Magistr taky uvěznil.

Jak už jsem psala začátek byl pro ně těžký, ale okolo osmé kapitoly, kdy přestal být Will tak blbý jsem od toho nemohla odtrhnout oči.Hlavní hrdinku Tessu jsem si moc oblíbila, taky Willa a k mému překvapení i Jema.  Vlastně výhradu jsem měla jen k jedná postavě a to k Tessinému bratrovi Nateovi…blbec! Největší radost jsem měla, ale ze starých tváří. Krasomil alá Mangus, taky Camille už je mi známá z Město Padlých Andělů a Kostelník !

Děj je dobrý. Svižní, akční. Vždycky se něco děje, je tam plno nečekaných zvratů, kdy to prostě nejde jinak a čtete s otevřenou pusou. Občas mi přeběhl mráz po zádech, jednou jsem chtěla nakopat Willa do zadku, pak mi málem ukápla slza. Zkrátka je tam všechno co má být. Dávám, ale jen 4 hvězdičky, tu pátou si schovám na další díly ;D.

Zdroj anotace: http://www.goodreads.com/ (můj amatérský překlad!)
Zdroj obrázků: http://www.deviantart.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat