neděle 24. července 2011

30 Day Book Challenge Day 07: Kniha, ze které umíš recitovat/ citovat

Tohle sympatické meme vymyslela Kacennka. Jelikož se mi neuvěřitelně zalíbilo, rozhodla jsem se taky přidat. Úkolem je na každý den vybrat jednu knihu na dané téma.
Celý seznam ZDE
~ Day 07: Kniha, ze které umíš recitovat/ citovat 

Název:  Pán Prstenů Společenstvo prstenu
Autor:  J.R.R. Tolkien

Nechme se okouzlit strhujícím příběhem kouzelného prstenu, který hraje klíčovou roli v boji dobra a zla v dávné Středozemi. Nechme se pohltit Středozemí, obdivujme se zoufalému hrdinství malého hobita, který jediný se může pokusit donést temný prsten tam, kde bude možné ho zničit, strachujme se, že by snad svůj úkol splnit nedokázal a nezachránil Středozemi před přílivem tmy, která by její obyvatele uvrhla do otroctví a beznaděje. Nechme se okouzlit – Pán prstenů nám tu možnost dává, nezávisle na tom, jestli jsme seriózní dospělci nebo dychtivé a naivní děti.


Tři prsteny pro krále elfů pod nebem,
Sedm vládcům trpaslíků v síních z kamene,
Devět mužům: každý je k smrti odsouzen,
Jeden pro Temného pána, jenž dlí na trůně
v zemi Mordor, kde se snoubí šero se šerem.
Jeden Prsten vládne všem, Jeden jim všem káže,
Jeden všechny přivede, do temnoty sváže
v zemi Mordor, kde se snoubí šero se šerem.

Jsem největší fanoušek Pána Prstenů, tak není divu, že jsem to uměla nazpaměť. Teď už moje paměť pokulhává, ale pořád bych to dokázala odříkat.  

Žádné komentáře:

Okomentovat