sobota 30. dubna 2011

Knižní Řetězovka #1

Tak knižní řetězovka, kteoru pořádá Luu. Úkolem je odpovědět na 55 otázek ohledně knížek, blogování a tak nějak celkově a svém knižním životě ;) Doufám, že se u mých odpovědí nebudete nudit (ikdyž asi ano :D). Moc se omlouvám za překlepy, gramatické chyby a možná i nesouvislosti vět. Zítra to opravím teď, už nemám sílu :D

1. Oblíbená kniha z dětství?
Moc ráda jsem měla knížku Nejlepší Kamarádka od Mary Bard a Máma Mistr Trapasů od Thomase Breziny. Ale moje dětská srdcovka, kterou si i teď klidně přečtu je  Luisa a Lotka z dílny Ericha Kästnera. Tu knížku zbožňuji i po tolika letech.

2. Co právě čteš?
Měsíční píseň , City of Fallen Angles a při volných chvilkách čtu už po několikáté Mediátora (Meg Cabot)

3. Máš teď nějakou rezervaci v knihovně?
Vlastně ano, myslím. Měla bych mít rezervaci na Obraz Doriana Graye, ale nijak často si rezervace nedávám.

4. Knižní zlozvyk?
Někdy si na okraje stránek píšu ironické poznámky z textu, Jasně, že tužkou a potom někdy v budoucnu to vygumuju: D. Jsem hrozná, já vím !

5. Co máš právě půjčené z knihovny?
Bourbon Kid - Měsíční kámen , měla jsem teď nakupující období, takže jsem si nic moc nepůjčila.

6. Máš čtečku e-knih?
Bohužel ne a myslím, že se to ani brzo nezmění :(

7. Preferuješ číst jen jednu nebo víc knih naráz?
No často čtu více knih. Nedělá mi problém číst i deset najednou. Všichni říkají, že v tom musím mít zmatek, ale já se orientuji co jo co.

8. Změnily se tvoje čtenářské návyky, co jsi začala blogovat?
Ani ne, blog jsem si založila jen proto, abych si své poznatky mohla zapisovat.

9. Nejhorší kniha, kterou jsi tento rok přečetla?
Sucks To Be Me od Pauley Kimberly- totální propadák! Škoda papíru, lépe by byly využity třeba na písemku z dějáku!

10. Oblíbená kniha, kterou jsi tento rok přečetla?
Hunger Games Síla Vzdoru. Miluju to!!

11. Jak často čteš knihy mimo svůj oblíbený žánr?
Moc ne. Vlastně skoro vůbec, proč bych četla něco co mě pravděpodobně nebude bavit. Ale vyjímka potvrzuje pravidlo že?

12. Čteš někdy tu samou knihu víckrát?
Pokud mě to baví, tak ano. Některé knihy, i když vím, co se stane, mě neustále překvapují.

13. Dokážeš číst v autobuse? 
 Autobuse většinou ne, protože mi to přepadá takové nesoukromé, ale třeba ve vlaku klidně.

14. Oblíbené místo na čtení?
Balkón, postel, pohovka. Můžu číst kdekoliv. Nejradši mám čtení na pláží a jednou jsem dokonce natolik riskla, že jsem si vzala lehátko s knížkou a šla jsem si číst na moře.  Ani já ani kniha jsem se naštěstí neutopily :D.

15. Zásady při půjčování knih?
Já bych nedokázala říct někomu Ne, takže půjčuji všem, kteří o něco žádají (musím je samozřejmě alespoň trochu znát, to je jasné!)

16. Děláš knihám oslí uši?
Ne, ne, ne!!

17. Píšeš si na okraje stran poznámky?
No ano, patří to k mým zlozvykům :D.

18. A do učebnic?
Často. Ironické poznámky k učitelce, k výkladu nebo jen tak k životu. Vše samozřejmě tužkou, aby to mohlo být smazáno.

19. V kterém jazyku čteš nejraději?
Čeština, ale anglicky si taky přečtu, přesto je to v rodném jazyce nejlepší, ne?

20. Co musí kniha mít, aby sis ji zamilovala?
To, co žádná jiná nemá. A taky nějakýho toho sexy týpka :D.

21. Co musí kniha mít, abys ji doporučila dál?
Poutavý děj. A toho týpka viz 20.

22. Oblíbený žánr?
Young Adult a fantasy. Nepohrdám ani takovým tím holčičím povídání o klucích, takové knižní oddechovky.
23. Žánr, který čteš nejméně?
Detektivky, manga.

24. Nejinspirativnější kniha, kterou jsi letos četla?
Teď mě nic nenapadá :D.

25. Oblíbená svačinka ke čtení?
Miska s ovocem :D. Když mám knížku ke čtení většinou vyburcuju mamku ať v práci koupí ovoce všeho druhu ať mám co papkat :D.

26. Jak často vybíráš knihy podle obálky?
No docela často :D. Heslo nesuď knihu podle obalu pro mě moc neplatí, když je obálka propadák tak si tu knížku prostě nevezmu! :D

27.  Jak často souhlasíš s knižní kritikou?
Já ani nevím. Každého baví něco jiného a každý má jiný názor, takže nevím. Jak kdy :D

28. A co psaní kritických recenzí?
Noo, většinou se snažím i na velmi špatném příběhu najít nějaká pozitiva, ale když to prostě nejde jsem krutá :D

29. Kdybys mohla číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybrala?
Francouzština, španělština a japonština. Ano čtete správně. Vždycky jsem měla slabost pro to jejich divný písmo (ale mangu a ty podobný věci fakt nemusím jasný! :D) a kdybych to jednou dokázala přečíst byla bych fakt nadšená.

30. Největší knižní výzva?
Nevím jestli se to dá brát jako výzva, ale Krátký Druhý život Bree Tarnerové. Bála jsem se, že to bude stejná prkotina jako Stmívání. Nakonec jsem byla mile překvapena.

31. Největší knižní výzva, do které se stále bojíš jít?
Přečíst všech sedm Harry Potterů za jeden rok :D. Harry Potter mě opravdu nijak neoslnil. Pouze filmové zpracování se mi líbí, knihy jsem přečetla, ale každá mi trvala snad půl roku :D.

32. Oblíbený básník?
Já se v básnících moc nevyznám ( ano, stydím se za to :D). Takže asi žádný.

33. Kolik knih si obyčejně půjčuješ v knihovně?
Nemám přesný počet, někdy jednu jindy deset.

34. Vrátila jsi už knihu do knihovny, aniž bys ji přečetla?
Ano a docela často. Někdy mě prostě knížka přestane bavit a už se mi nechce číst. Jsem hrozná, já vím.

35. Oblíbená knižní postava?
To nedokážu říct. Ale vlastně jo Bilbo Pytlík z Pána Prstenů. Už jsem se zmínila, že Pán Prstenů (knížky i film) je mou srdeční záležitostí?

36. Oblíbený knižní záporák?
 Já nevím, je těžké se rozhodnout, když většina těch zlých jsou tak skvělý!

37. Knihy, které si obyčejně bereš na prázdniny?
Ty, které si koupím :D.

38. Nejdelší doba, kdy jsi nečetla?
To vůbec nevím, vždycky něco čtu ať už z knihovna, nebou koupené či e-book v pc :)

39. Kniha, kterou jsi nedokázala/nemohla dočíst?
No nevím, bylo jich celkem dost :D.

40. Co tě dokáže při čtení vyrušit?
Moje rodina.

41. Oblíbená filmová adaptace?
Pán prstenů :D. Ty filmy jsem viděla snad milionkrát!!!

42. Adaptace, která tě totálně zklamala?
Je to i můj život. Nebylo to špatné, ale dalo by se z toho udělat víc.

43. Jak často čteš spoilery?
Nijak je nevyhledávám, ale když je přečtu svět se nezboří, jen se ochudím o překvapení. Moje mínus, ne?

44. Nejvíc peněz, kolik jsi najedenkrát utratila v knihkupectví?
Já jsem nikdy nekoupila víc jak dvě knihy najednou, takže asi 600 Kč.

45. Jak často knihu před přečtením prolisuješ?
Vždycky, ani nevím proč, si čtu poslední slovo knížky :D. Jsem asi blázen, ale tak tu o mě je :D. Jinak moc nelistuju.

46. Důvod, proč bys knihu vzdala?
Klišé, nudný děj, nevýrazné postavy…

47. Máš ráda knihy uspořádané?
Ano mám, ale můj způsob uspořádání většina bere jako nepořádek. A mají pravdu, ale já se v tom vyznám, to je hlavní.

48. Knihy spíš skladuješ, nebo posíláš dál?
Skladuju! Občas, když už knížka ztratí svůj šarm, tak ji dám sestřence nebo na charitu (jsem skvělý člověk, že? :D)

49. Jsou knihy, kterým se vyhýbáš?
Čarodějové, mágové. Ty moc nemusím, nikdy mě nebavila magie.

50. Kniha, která tě rozesmála?
Učebnice matematiky, je to tak nechápající až je to k smíchu.

51. Kniha, která tě naštvala?
Návrat z Podzemí. Tak skvělá série, ale tenhle díl bylo dosti nudný.

52. Kniha, která tě Kniha, která tě rozplakala?
Mrazivý Polibek, nedokázala jsem se přenést přes smrt Masona.  A hlavně My děti ze stanice Zoo.

53. Kniha, od které jsi neměla žádné očekávání, ale nakonec se ti líbila?
Série Podzemí, hlavně Volný Pád do Podzemí byl výborný!

54. Kniha, od které jsi hodně čekala, ale nakonec se ti vůbec nelíbila?
Proroctví Sester.

55. Oblíbené čtení na odreagování?
Vampýrská Akademie. Prostě úžasná oddechovka a akční dílo zároveň ;D.

Žádné komentáře:

Okomentovat